Ful som en grön hängmatta

 



VM startar ikväll vilket brukar innebära att jag låser in mig i en månad. Minns tillbaka till både VM 2010 och EM 2012 då jag i stort sett var hemma hela dagarna i en dryg månad, trots strålande sommarväder och solken, och bara satt i soffan och kollade på matcherna. Jag lär sitta lika fastklistrad framför TV:n den här gången också. 


***

Ribéry, Falcao, Reus, Benteke, Montolivo, Strootman, Walcott...listan på namn som missar VM p.g.a. skada är lång. Men det är skillnad på att skada sig långt före VM då man med tiden hinner smälta besvikelsen något jämfört med om man skadar sig i förberedelserna dagar före turneringen.

Hursomhelst tråkigt att se drömmar släckas och att så många stora namn inte kommer till spel. 

***

H
ar synat alla VM-lagens förstaställ och har fastnat för Frankrikes som är riktigt snygg och stilren. Även Argentinas tröja ser vass ut och likaså Greklands. Fulast måste vara Kameruns som ser ut som en grön hängmatta. Portugals tröja var inte särskilt lyckad den heller.

***

Jag är en sådan som gillar att lyssna på olika länders nationalsånger, speciellt i idrottssammanhang med publiken som sjunger med och man får en härlig atmosfär och stämning i och med arenorna. Ser fram emot att få se och höra sångerna spelas inför matcherna i VM och spelare, ledare och fans sjunger med.

Brasiliens nationalsång blir mäktig. Englands God Save The Queen är en favorit och Italiens Fratelli d'Italia är skön, speciellt när spelarna tar i för full hals. 

***

I Ribérys frånvaro tror jag att vi får se ett genombrott på den stora scenen av unge Antoine Griezmann. Lär få en del speltid och ska bli intressant att följa. 

***

Några timmar kvar till avspark. Jag säger hejdå till ett socialt liv utomhus (åtminstone i en månad). Nu kör vi! 

 

 

Kommentarer:

1 Billy:

skriven

Kul med lite variation i blogginläggen, en riktigt trevlig läsning. Fortsätt med det!

Svar: Tack så mycket! Kul att du följer med i bloggen.
Fotboll enligt Kenny

Kommentera här: