Välkommen till min nya fotbollsblogg!

Fotboll är världens största sport. Fotboll är glädje, fotboll är sorg. Fotboll är en kraft som enar de allra största fienderna. Fotboll är inte på liv och död - det är mycket viktigare än så.

...eller fjotboll, som Zlatan säger.

 

Vi har alla olika favoritlag, vi har alla olika favoritspelare. Vissa tycker om kortpassningsspel, vissa tycker om långbollar. Vissa gillar konstgräs, andra gillar naturgräs. En del tycker att filmningar är fult, andra tycker att det är en del av spelet. Är det hands eller inte? Var bollen på linjen eller var den över? Är det gult eller rött? Vem är världens bästa spelare? Ska man värva eller ska man inte värva? Heter det orättvisa när rika ägare investerar fantasisummor i klubbarna? Ska 51-procentsregeln vara kvar i svensk fotboll? Varför är det så svårt för allsvenska lag att hävda sig i Europa? 

Fotboll är en fantastiskt härlig men komplex sport som engagerar många. Ibland har vi åsikter som delas av andra, ibland inte.

Jag kommer på denna blogg att ge er analyser samt utveckla och dela med mig av mina tankar och åsikter kring allt som har med fotboll att göra och bjuder därför in Er till diskussion. Tveka inte att kommentera - tyck till och dela med dig av dina synpunkter och diskutera!


Fotboll enligt Kenny finns även på Facebook (www.facebook.com/fotbollenligtkenny) och Twitter (@FotKen). Häng med! 

Kommentarer:

1 S.T:

skriven

Kul att se en ny fotbollsblogg! Hade efterfrågat några inlägg om fotbollsvm som en sorts uppladdning.
/S.T

Svar: Hej! Tack för att du tittade in. Fortsätt gärna med det. En snabbgenomgång av några av VM-nationerna kommer strax före VM. Håll utkik! :)
Fotboll enligt Kenny

2 Maria Lingheimer:

skriven

Hej Kenny,

ska kolla in in din blogg. Kanske börjar jag att intressera mig för fotboll.

Maria

Svar: Hej Maria, tack för att du tittade in. Haha, jag håller tummarna för det.
Fotboll enligt Kenny

Kommentera här: